tisdag 3 november 2009

Gungar det eller gungar det?






Märkligt att det sitter i efter drygt 24 timmar! Eftersom det bara är i hjärnan det gungar behöver vi inte sjösäkra våra grejor längre. Och  vi  har inga Kaptener som ber oss flytta våra saker för nu är vi våra egna kaptener som ger oss tillåtelse att lägga saker var vi vill! Och det gör vi!






Vi har en liten veranda. Vi har en plastfåtölj och en plaststol. Man får inte mer än 1 plastfåtölj per bungalow trots att det finns 3 sängplatser. På min très bien franska försökte jag övertala Natalie igår om att det är ett rimligt krav att få ha två fåtöljer men den enkla gick hon inte på! Så Hans gillar verkligen att sitta på plaststol. Det har han gjort mest hela dagen. Och jag i min plastfåtölj. I skuggan. I vindfläkten. På den lilla verandan. Vänt blickarna än hit och än dit. Man kan betrakta hur Pacificken gör vågen ute vid revet, men med betydligt högre fart än på vilken OS-arena som helst. Stora skummande imponerande brytningar ett hundratal meter utanför land. Man kan titta på förbipasserande gäster och man kan bonjoura hämningslöst och man får alltid ett leende bonjour tillbaka. Ikväll är det bonsoir som gäller. 

Man kan också bedriva fågelskådning. Man behöver inte göra sig till och lämna verandan - fåglarna kommer hit! Bildbevis bifogas!

skulle vilja ha dessa skönhetr artbestämda av nån som kan det





 Nu på kvällen har vi också en hungrig gekko som hittar mycket mat i lampskenet. Finns ganska mycket mygg och nonos. Dom heter nono dom små som vi kallar knott på ren svenska. Nono är bättre.

Vi klev ut ur skuggan en stund i eftermiddags och hittade en liten affär där vi köpte ett knippe ananas, 4 st, och lite annat smått och gott. Hade egentligen tänkt oss en pizza att dela ikväll men bestämde att det skulle gå lika bra med en fruktstund. Och vin. Och jordnötter. Och kokoskakor! Solen gick nyss ner i Pacificken.

Trevligt att höra att vi ska ha invigningskalas hos mej när jag kommit hem! Alla är så välkomna!


2 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad jag har skrattat , du är verkligen en jävel på att slänga till det. Husvagnsreflektionen var bra!
Vad är det för nya gäster som kommit?
Undrar en nyfiken Landkrabba

Kristina sa...

"Jag e så avundsjuk, jag e så avundsjuk...."
Underbar bungalow ni har.
Kramisar