måndag 26 oktober 2009

Kväll på Tahiti

Vi anlände Tahiti efter ca 40 timmars gång. Jag sov sista biten men vaknade upp precis när vi gick in i hamnen. Tindrande vackert i nattbelysning! Ligger en upplyst Brigantin intill och imponerar. Vi har fått välkomstdrinkar av Båtens Bartenders. Med is! Anna Karin och jag kastade oss över wifi direkt och det funkar bara såååå bra. Nu har jag laddat upp lite bilder på länken här bredvid så ni får en aning om hur vi har det.


Färden har mest varit oblåsig eller småblåsig. Ett regnväder snuddade Båten men nådde inte riktigt ända fram. Har använt motorn mycket. Då guppar det mer men lutar mindre. Låter förfärligt och luktar illa. Måste säga att jag föredrar segel, det gungar gott och kluckar så vackert. Att jag skulle gilla seglandet så mycket trodde jag aldrig! Att jag skulle sova så gott i stilla guppet trodde jag heller aldrig.

Så här vacker var denna dags gryning. Tre morgonpigga damer hade hann'om'et.
Natten har nu blivit sen, så här sent har vi aldrig varit uppe förr: Vi brukar krypa till kojs en kort stund efter mörkrets inbrott och kliva upp i tidiga gryningen. Mörkret kommer kl 18.05 och gryningen är här 4.55. Typ. 

4 kommentarer:

Kristina sa...

Jag är riktigt avundsjuk, vilken upplevelse du får vara med om. Fotot är ju bara såååååå mäktigt. Sköt om dig

Suss i Stora Världen sa...

Nja, jag behöver inte sköta om mej så mycket, det gör dom andra! All inclusive innebär även själsligt omhändertagande. Förutom att vi får så svåra frågor i frågesporten.

Anonym sa...

Tur att du stod på dig ang. bilderna. Fantastiskt att simma med valarna suss!!! SAKNAR ER !!!!!!

Anonym sa...

Ja det är Eivor och Sverker här. Här är det 1/2 grad ute. Huvva!!Tog en nääspromenad i dag.Vackra höstfärger. lyssnar på Amanda Jenssens nya skiva. Bra!!