tisdag 27 oktober 2009

Regn

Igår var det kvavt och fuktigt. Ont om luft att andas i det lillalilla sovrummet där Hanseman redan låg och snarkade. Försökte ta mej in men studsade ut igen när det inte gick att andas. Redde mej ett sovläger i sittbrunnen och somnade in. Plik plak plisk plask och jag blev småregnad på. Hade väl gått an om jag vågat lita på att det inte skulle bli mer, men det gjorde jag inte, så jag gick ner och redde mej en sovplats i kajutan på den smala smala soffan. Klämde fast mej med en kudde mot bordet. Obekvämt men det gick att andas.
Funderade på världsläget som vi inte vet nåt om, funderade om vi fått många nya remisser på jobbet, funderade över om vi fått nån ny chef, funderade över om några barn saknade oss, funderade över om jag skulle kunna somna. Det gjorde jag men sov illa.

Så har morgonen grytt, hon är över 9 på morgonen. Regnet har tilltagit och vi har spänt upp en pressenning över sittbrunn. Den kom vinden nyss och tog så nu har vi cometogether i kajutan. Alla ventiler stängda, ont om frisk luft att andas. Dagen kommer att ägnas åt a) väntan på Christoff, b) föröka lokalisera vattenmakarmaskinens läckagepunkt. Sen vet jag inte, kanske kan vi ha frågesport?

Igår var vi på restaurang. Gasolen tog precis slut när vi skulle laga mat. Himla tur att vi inte var på vilda havet där inga restauranger finns!

Inga kommentarer: